Posted on

Dieta na potencję – na czym polega? Jak stosować?

BioTrendy - Dieta na potencję

Niewielu mężczyzn zdaje sobie sprawę, że odpowiednio dobrana dieta odgrywa ogromną rolę w życiu intymnym każdego mężczyzny. Po pierwsze, sprzyja dłuższemu zachowaniu sprawności seksualnej, po drugie zaś niweluje zaburzenia erekcji, zwiększając tzn. wydolność seksualną mężczyzny. Dieta na potencje opiera się głównie na kuchni śródziemnomorskiej – wpływa nie tylko na sprawność seksualną mężczyzny, ale również na ogólny stan zdrowia. Starannie dopracowany plan żywieniowy pozwala raz na zawsze pozbyć się kompleksów, urozmaicić życie intymne, wyeliminować wszystkie dolegliwości związane z zaburzeniami erekcji, a co najważniejsze – cieszyć się z kontaktu fizycznego.

Nasza codzienna dieta bogata jest przede wszystkim w czerwone mięso i przetwory mięsne, produkty wysokotłuszczowe, ziarna oraz… słodzone napoje. Nie da się ukryć, że mieszanka ta nie należy do najzdrowszych. Regularne spożywanie tych produktów może mieć katastrofalne skutki dla całego organizmu. Nadwaga, cukrzyca, choroby naczyń krwionośnych – to tylko wierzchołek góry lodowej. Zły plan żywieniowy prowadzi do poważnych zaburzeń seksualnych, które z czasem przekładają się na zdrowie i komfort psychiczny.

PROGRAM DIETY

Dieta na potencje nie działa w oparciu o jeden konkretny program. Kluczem do sukcesu jest tutaj zmiana przyjętych przez nas nawyków żywieniowych – wyeliminowanie tego, co przyczynia bądź może przyczyniać się do spadku sprawności seksualnej i włączenie do diety tych produktów, które sprzyjają zachowaniu zdrowia seksualnego. Podstawowe zasady tej diety kształtują się następująco:

    1. Spożywamy duże ilości owoców, warzyw, orzechów oraz roślin strączkowych;

    2. Eliminujemy z naszej diety nasycone kwasy tłuszczowe, w szczególności tłuszcze zwierzęce, pełne mleko oraz pełnotłuste sery;

    3. Włączamy do naszego planu żywieniowego wielonienasycone kwasy tłuszczowe, a więc zdrowe tłuszcze – olej rzepakowy z pierwszego tłoczenia, oliwę z oliwek, ryby etc.;

    4. Staramy się zwiększyć ilość przyjmowanego błonnika do poziomu 15 g na 1 000 kcal.

JADŁOSPIS PODCZAS DIETY

Skład diety na potencje powstał w oparciu o jeden z najlepszych planów żywieniowych – dietę śródziemnomorską. Istnieje kilka produktów, których ogólne spożycie dzienne jest niezwykle ważne, jeśli chcemy zwiększyć jakość naszego pożycia seksualnego.

  • Po pierwsze: owoce winny być spożywane co najmniej cztery razy dziennie;

  • Po drugie: warzywa winny być spożywane co najmniej trzy razy dziennie;

  • Po trzecie: produkty zbożowe oraz rośliny strączkowe winny być konsumowane codziennie;

  • Po czwarte: ryby, produkty zbożowe, orzechy i rośliny powinny być przez nas spożywane około czterech razy w tygodniu.

  • Po szóste: w naszej diecie nie powinien znaleźć się alkohol, chyba że wino (do dwóch kieliszków na dzień).

AFRODYZJAKI

W diecie na potencję niezwykle ważne są… afrodyzjaki. Najogólniej rzecz ujmując są to substancje pochodzenia naturalnego bądź chemicznego, które prowadzą do zwiększenia podniecenia seksualnego. Afrodyzjaki od najstarszych lat stosowane są przy leczeniu tzn. ‘męskich dolegliwości’, czyli problemów z erekcją i szeroko pojętym popędem seksualnym. Chociaż na rynku znajdziemy szereg niezwykle skutecznych afrodyzjaków pochodzenia chemicznego, znacznie bardziej opłaca się sięgnąć po produkty naturalne, których działanie w późniejszym czasie nie odbije się na naszym zdrowiu fizycznym i psychicznym. Naturalne afrodyzjaki, których skuteczność została potwierdzona za pomocą badań lekarskich:

  • Chili, kminek, majeranek, pieprz, pieprz cayenne;
  • Wanilia, mięta, kardamon, cynamon;
  • Chrzan, marchewka, soja, pomidory, czosnek;
  • Banany, granaty, śliwki, jabłka, brzoskwinie.

Jak możemy zauważyć, naturalnymi afrodyzjakami są produkty, które w większości przypadków są obecne w naszej kuchni. Oczywiście, nie musimy od razu wykupywać każdego z nich. Wystarczy włączyć kilka wybranych, ulubionych smakołyków do diety, tak by każdy z nich pojawił się przynajmniej raz na dzień.

ANTYOKSYDANTY

Antyoksydanty to substancję, które posiadają ogromny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. W zakresie potencji pomagają w ukrwieniu poszczególnych narządów, wspomagają prace całego układu krążenia, usuwają z organów wewnętrznych wolne rodniki, naprawiają uszkodzone komórki, a także dodają nam sił witalnych i znacząco hamują proces starzenia się organizmu. Antyoksydanty dostarczane są do organizmu wraz z pokarmem. Należą do nich: witamina C, flawonoidy, witamina E oraz beta-karoten.

    1. Produkty bogate witaminę C: najwięcej witaminy C znajdziemy oczywiście w warzywach i owocach. Jej zwiększona dawka sprawdzi się przy osobach pracujących w szkodliwych warunkach, narażonych na stałe działanie substancji chemicznych bądź osobach, które dość często borykają się z różnymi infekcjami. Docelowo witamina C wpływa na funkcjonowanie mięśnia sercowego oraz całego układu krwionośnego. Przykład produktów bogatych w witaminę C:

    • Kapusta (każdy rodzaj), papryka, pomidor, szpinak, czosnek;
    • Cytrusy, truskawki, porzeczki, maliny, kiwi.

    2. Produkty bogate w beta-karoten: beta-karoten, czyli prowitamina A, to przeciwutleniacz, który obniża ryzyko występowania nowotworów – również raka prostaty, zapobiega chorobom serca – w szczególności miażdżycy, a także obniża poziom złego cholesterolu. Produkty bogate w ten związek są szczególnie polecane przy dolegliwościach z erekcją np. przy częściowej czy niepełnej erekcji. Przykład produktów bogatych w beta-karoten:

    • Fasolka szparagowa, kapusta pekińska, marchewka, papryka, pomidor, sałata, szpinak;
    • Śliwki, melony, morele, brzoskwinie.

    3. Produkty bogate w witaminę E: witamina E doskonale współpracuje z beta-karotenem m.in. hamując procesy starzenia się komórek. Co więcej, witamina E wspomaga transport tlenu do poszczególnych komórek, co wpływa na ich dobrą kondycję. Jej niedobór zwiększa ryzyko rozwoju chorób sprzyjających zaburzeniom potencji.
    Przykład produktów bogatych w witaminę E:

    • Kapusta (każdy rodzaj), papryka, pomidor, szpinak, pietruszka, brokuł;
    • Śliwki, nektarynki, brzoskwinie, czarne porzeczki, jagody, awokado.

    4. Produkty bogate we flawonoidy: flawonoidy nie tylko działają antyoksydacyjnie, ale również chronią nasze naczynia krwionośne. Aktywność antyutleniająca bezpośrednio wiąże się z działaniem przeciwmiażdżycowym. Ich regularne spożywanie ogranicza ryzyko wystąpienia chorób serca i układu krążenia. Dodatkowo, niweluje efekty niektórych szkodliwych substancji pobieranych wraz z żywnością, a także wykazują aktywność przeciwzapalną i przeciwbakteryjną. Wyróżniamy 5 grup flawonoidów:

    • Flawonole: cebula, sałata, jabłka, kakao, herbata;
    • Flawony: seler, pietruszka, czerwona papryka, cytryna;
    • Flawanony: pomarańcze, grejpfruty;
    • Flawanole: jabłka, herbata, czekolada gorzka, czerwone wino;
    • Izoflawony: warzywa strączkowe i produkty sojowe;
    • Antocyjany: truskawki, wiśnie, czarna porzeczka, aronia.

    5. Orzechy, nasiona oraz pestki: grupa ta bogata jest w kwasy tłuszczowe omega-3, a także szereg witamin i minerałów. Poszczególne produkty stanowią doskonałe uzupełnienie diety na potencje:

    • Orzechy włoskie, migdały, nasiona słonecznika, pestki dyni.

    6. Produkty zbożowe: pełnoziarniste produkty zbożowe, w porównaniu do wysoko oczyszczonych, zawierają znacznie więcej cenniejszych witamin i minerałów, a także błonnika – witamin z grupy B, folianów, składników mineralnych etc. Szczególnie ważne są tutaj cynk i selen, które mają znaczy wpływ na utrzymanie potencji. Chcąc całkowicie wyeliminować problemy np. związane z erekcją winniśmy zastąpić białe pieczywo i ryż, pieczywem pełnoziarnistym oraz ryżem brązowym, zaś tradycyjny makaron, makaronem z mąki pełnoziarnistej. Świetną opcją będzie wprowadzenie do diety kaszy gryczanej, jęczmiennej oraz jaglanej.

    7. Ryby: jeśli chodzi o ryby i owoce morza, posiadają one nie tylko szereg witamin i minerałów, ale również zawierają kwasy tłuszczowe omega-3 – substancje bezpośrednio wspomagające potencję. W przypadku omawianej diety zaleca się spożywanie tłustych ryb morskich: łososia, makreli, śledzia, tuńczyka czy sardynek, przynajmniej dwa razy w tygodniu.

PRZECIWWSKAZANIA

W przypadku diety na potencję, nie istnieją żadne przeciwskazania w zakresie jej stosowania. Każdy z nas może dowolnie konstruować swój plan żywieniowy, w oparciu o najbardziej pożądane produkty. Nie istnieją sztywne, rygorystyczne normy dotyczące tego, ile kalorii musimy zjeść w ciągu dnia. Zaleca się jednak, aby ich ilość nie przekraczała dziennego spożycia kalorycznego dla określonych parametrów indywidualnych. Oczywiście, z diety tej możemy wyeliminować wszystkie produkty, których nie możemy spożywać np. ze względu na reakcje alergiczne czy uczuleniowe.

MOŻLIWE DZIAŁANIA NIEPOŻĄDANE

Brak. Dieta na potencje jest jedną z najzdrowszych diet, jakie do tej pory ułożono. Ten na swój sposób wyjątkowy plan żywieniowy zawiera produkty bogate w witaminy, minerały oraz związki niezbędne do utrzymania dobrego samopoczucia. Dietę tą może stosować każdy mężczyzna – bez względu na wiek. Eliminacja szkodliwych produktów – głównie zbożowych, a także mięsa czerwonego, alkoholu, słodyczy oraz tłustych produktów mlecznych i tłuszczów zwierzęcych – przyczynia się do poprawy ogólne wydolności organizmu, znacząco wpływa na układ krążenia, hamuje szkodliwe procesy wewnątrzustrojowe, zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory i inne choroby, a przede wszystkim całkowicie eliminuje problemy związane z potencją, w tym niepełną oraz częściową erekcję.

BIBLIOGRAFIA:

    1. Burri B.J., Beta-carotene and human health: a review of current research. „Nutr. Res.”. 17 (3), 1997.
    2. Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne: Farmakopea Polska IX. Warszawa: Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, 2011.
    3. Biochemia stresu oksydacyjnego. Uniwersytet Jagielloński, Zakład Biotechnologii Medycznej.
    4. http://kreatorzdrowia.com/ [dostęp 07.02.2017].

Dieta na potencję - na czym polega? Jak stosować?

Powyższe opracowanie przedstawia wiedzę i poglądy jej autorów według stanu na dzień sporządzenia niniejszego opracowania, które zostało przygotowane z zachowaniem należytej rzetelności oraz staranności przy utrzymaniu zasad metodologicznej poprawności, a także obiektywizmu na podstawie ogólnodostępnych informacji, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych według serwisu BioTrendy.pl w dniu publikacji opracowania. Serwis BioTrendy.pl nie gwarantuje jednakże ich kompletności oraz dokładności, w szczególności, w przypadku, gdyby informacje na podstawie, których wspierano się przy sporządzaniu powyższego opracowania okazały się niekompletne, niedokładne lub nie w pełni odzwierciedlały stan faktyczny. Serwis BioTrendy.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie niniejszego opracowania, ani za szkody poniesione w wyniku tych decyzji. Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz zwartych w nim informacji, czy wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez uprzedniej, pisemnej zgody właścicieli serwisu BioTrendy.pl jest zabronione. Powyższe opracowanie stanowi utwór i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83 z późn. zm.).Protected by Copyscape

One thought on “Dieta na potencję – na czym polega? Jak stosować?

  1. Dietę jak najbardziej stosuję, jednak nie działa u mnie to szybko, więc teraz też wspomagam się Maxigra Go. Lek bardzo skutecznie poprawia potencję, a do tego jest całkowicie bezpieczny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.