Posted on

Feromony – zastosowanie w biznesie

feromony_w_biznesie

W codziennych kontaktach międzyludzkich ogromne znaczenie ma to, jak jesteśmy postrzegani przez innych. Zazwyczaj decyduje o tym kilka pierwszych sekund w momencie poznania danej osoby. Dlatego tak ważne jest, aby od samego początku zrobić dobre wrażenie, wzbudzić zaufanie i sympatię, bowiem to może rzutować na całą dalszą współpracę czy znajomość. Poza wszelkimi wątpliwościami udowodniono, że do przyciągnięcia uwagi innych, nie wystarczy tylko modny ubiór, zadbana fryzura czy odpowiednia postawa, ważne jest przede wszystkim (a może i najważniejsze) jak pachniemy.

Ostatnie wyniki badań prowadzonych nad zmysłem powonienia wykazały, że ma on w życiu człowieka znacznie większe znaczenie niż sądzono dotychczas. Zapach podświadomie wpływa na nasze emocje i zachowanie, co często wykorzystywane jest w marketingu przez różne firmy, w celu wywołania u odbiorców konkretnego efektu i w większości przypadków do zwiększenia sprzedaży (rozpylanie w supermarketach zapachu świeżego chleba, popcornu w kinach czy woni czekolady w kawiarniach).

Zapach, tak jak wcześniej różne techniki i metody wywierania skutecznego wpływu na ludzi, stał się tajną bronią tzw. „ludzi sukcesu”, którzy z powodzeniem od lat stosują feromony. Te związki semiochemiczne kojarzą się nam głównie z uwodzeniem, a przecież mają nie tylko znaczenie seksualne, nie mniej ważna jest ich funkcja socjalna. Dzięki nim ludzie stają się bardziej otwarci i kontaktowi, nawiązują się lepsze relacje a współpraca jest bardziej owocna, w dużym skrócie mówiąc feromony poprawiają poziom komunikacji. Feromony szturmem weszły do naszego życia, używają ich np. przedstawiciele handlowi, by wzbudzić zainteresowanie i przychylność klientów a tym samym sukcesem zakończyć negocjacje handlowe, lekarze by zdobyć zaufanie pacjentów i nawiązać z nimi bliższe relacje, petenci w rożnego rodzaju instytucjach czy urzędach aby pozytywnie załatwić swoją sprawę.

Wszędzie tam, gdzie spotykamy się z innymi ludźmi feromony mogą przyjść nam z pomocą, dobrze dobrane będą pozytywnie wpływały na nasze samopoczucie i pomogą nam otworzyć się na innych, wzmocnią poczucie własnej wartości i wyeliminują nieśmiałość. Ludzie stosujący feromony są przez innych lepiej postrzegani, bardziej wiarygodni, wydają się lepszymi profesjonalistami, mają wyższe wyniki w negocjacjach i sprzedaży. Cieszą się większym autorytetem współpracowników, ich życzliwością i zaufaniem, łatwiej im nawiązywać nowe kontakty i zacieśniać już istniejące.

Szefowie czy managerowie dużych firm często świadomie korzystają z tych dodatkowych możliwości wywierania podświadomego wpływu na innych, zdają sobie bowiem sprawę z tego, że aby odnieść sukces trzeba być skutecznym i zapewnić sobie przewagę nad partnerami w biznesie. A tę przewagę mogą zapewnić nam właśnie feromony.

Feromony - BioTrendy

Powyższe opracowanie przedstawia wiedzę i poglądy jej autorów według stanu na dzień sporządzenia niniejszego opracowania, które zostało przygotowane z zachowaniem należytej rzetelności oraz staranności przy utrzymaniu zasad metodologicznej poprawności, a także obiektywizmu na podstawie ogólnodostępnych informacji, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych według serwisu BioTrendy.pl w dniu publikacji opracowania. Serwis BioTrendy.pl nie gwarantuje jednakże ich kompletności oraz dokładności, w szczególności, w przypadku, gdyby informacje na podstawie, których wspierano się przy sporządzaniu powyższego opracowania okazały się niekompletne, niedokładne lub nie w pełni odzwierciedlały stan faktyczny. Serwis BioTrendy.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie niniejszego opracowania, ani za szkody poniesione w wyniku tych decyzji. Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz zwartych w nim informacji, czy wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez uprzedniej, pisemnej zgody właścicieli serwisu BioTrendy.pl jest zabronione. Powyższe opracowanie stanowi utwór i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83 z późn. zm.).Protected by Copyscape

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.