Posted on

Jak wygląda skuteczne i zbilansowane odchudzanie?

BioTrendy - Brzuch odchudzanie

Odchudzanie? Chyba każdy z nas ma za sobą przynajmniej jedną przygodę ze zrzucaniem zbędnych kilogramów. Szczególnie sprzyja temu okres wiosenny, wiadomo: wiosna czas porządków i zmian w życiu, zaczynamy od porządków w szafach a kończymy najczęściej na swoim organizmie: pozbywamy się toksyn i nagromadzonego w zimie tłuszczyku. Każda dieta to przede wszystkim ingerencja we własny organizm a często i zdrowie. Odchudzanie to zawsze „szok” dla organizmu, który musi przestawić się na inne tory i zaakceptować nowy sposób odżywiania. Żeby tego uniknąć i ustrzec się przed skutkami nieprawidłowej diety warto sięgnąć po suplementy – zarówno te wspomagające proces odchudzania, jak i te dostarczające organizmowi brakujących witamin i związków mineralnych.

Producenci zasypują nas całą masą przeróżnych środków, reklamy wabią nas i mamią, obiecują cuda, z bilbordów uśmiechają się wszędzie szczupli i wspaniale umięśnieni panowie, kobiety – niczym boginie, wystarczy tylko sięgnąć po reklamowany specyfik i będziemy wyglądać tak samo… Tymczasem samo przyjmowanie suplementów i czekanie na przysłowiowy „cud” niewiele nam pomoże, ważne jest, aby pamiętać o „trzech filarach odchudzania” i stosować je równocześnie – ruch, odpowiednia dieta i suplementacja.

Dieta powinna być racjonalna, bogata w potrzebne składniki mineralne i witaminy, o odpowiednich proporcjach węglowodanów, białek i tłuszczów. Diety wykluczające ze swojego składu niektóre ze składników pokarmowych i kładące nacisk na inne (o ile nie jest to podyktowane względami zdrowotnymi), nie są wskazane dla normalnych, zdrowych ludzi. Ich stosowanie może doprowadzić do powstania deficytów pokarmowych i zaburzyć równowagę w organizmie, co w konsekwencji doprowadzić może do poważnych komplikacji zdrowotnych. Zanim zastosujemy wybraną przez nas dietę pamiętajmy o konsekwencjach! Wysiłek fizyczny jest niezastąpiony, pomaga nam nie tylko w utrzymaniu prawidłowej wagi ciała, ale i zdrowia fizycznego i psychicznego. Wcale nie trzeba katować się wyczerpującymi treningami, wystarczy, żeby ruszać się systematycznie. A suplementy diety? Czy w ogóle stosować? – zastanawia się większość z nas. Tak, ale tylko te legalne, bezpieczne, dopuszczone do sprzedaży przez odpowiednie instytucje jak np. Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (w skrócie EFSA) czy Główny Inspektorat Sanitarny w Polsce.

Odchudzanie wymaga od nas konsekwencji, systematyczności i przede wszystkim cierpliwości. Stawiajmy na bezpieczną dla naszego zdrowia utratę nadprogramowych kilogramów i nie szukajmy „cudownych środków”, obiecujących nam natychmiastowe efekty, gdyż mogą zawierać szkodliwe dla nas substancje stymulujące. Bez szkody dla organizmu, przykrych dolegliwości i czasem nieodwracalnych szkód, chudnie się od 0.5 do 1 kg na tydzień.

Pamiętajmy, że proces odchudzania przebiega etapami i nie zrażajmy się rzekomymi niepowodzeniami.

    1. W pierwszym etapie następuje szybka utrata wagi – co wiąże się z usuwaniem wody i zgromadzonych cukrów z organizmu. Wtedy warto sięgnąć po preparaty wspomagające ten etap a zawierające między innymi: kłącze perzu, wyciąg z liści pokrzywy czy mniszka lekarskiego, znamię kukurydzy, kwiat czarnego bzu, liść białej morwy, zieloną pietruszkę, imbir, żurawinę.

    2. Drugi etap tzw. Efekt Plateau jest chyba najtrudniejszy – wiele osób rezygnuje wtedy z odchudzania, następuje w nim bowiem chwilowe zatrzymanie wagi – metabolizm zwalnia, zaczyna przestawiać się na spalanie nagromadzonego tłuszczu, jednocześnie nawadnia się i dlatego wydaje się nam, że nie ma żadnych efektów. Zastosujmy wtedy suplementy przyspieszające metabolizm, a zawierające np.: wyciąg z karczocha, jagody goji, pieprz, zieloną kawę, miętę, owoce Garcinia Cambogia, guaranę, oregano, bazylię, majeranek, zieloną herbatę, imbir, błonnik, jabłka, brokuły, czosnek, a także witaminy z grupy B, chrom, magnez czy wapń.

    3. W trzecim etapie następuje ponowna utrata wagi ciała – warto wtedy wspomóc organizm na trzech płaszczyznach:

    • zmniejszyć łaknienie i ustabilizować poziom glukozy we krwi (ekstrakt z kory cynamonowca, opuncja figowa, morszczyn pęcherzykowaty, chrom itp.);
    • poprawić wygląd skóry, włosów i paznokci, które zazwyczaj cierpią w wyniku odchudzania (suplementy zawierające krzemionkę – skrzyp, pokrzywa; witaminy z grupy B, drożdże itp.);
    • poprawić stan układu nerwowego (witaminy z grupy B, kwas foliowy, magnez, cynk, selen, kwasy omega-3 itp.).

    4. Etap czwarty, najbardziej wyczekiwany to osiągnięcie upragnionego efektu – ważne, aby nie wracać do starych nawyków, braku ruchu, słodyczy czy podjadania. Jesteśmy szczuplejsi, pozbyliśmy się nadmiaru tłuszczu ale pamiętajmy, że u dorosłego człowieka liczba jego komórek tłuszczowych pozostaje taka sama do końca życia, po odchudzaniu zmniejszyły one tylko swoją objętość. Wracając do swoich przyzwyczajeń wracamy do starej wagi!

Na koniec jeszcze jedno – stosując suplementy pamiętajmy, że witaminy i inne substancje w nich zawarte znacznie łatwiej przedawkować niż te zawarte w zwykłym, codziennym pożywieniu. Zatem niech przyświeca nam powiedzenie: „Co za dużo, to niezdrowo”, odchudzajmy się z głową! Powodzenia!

Jak wygląda skuteczne i zbilansowane odchudzanie?

Powyższe opracowanie przedstawia wiedzę i poglądy jej autorów według stanu na dzień sporządzenia niniejszego opracowania, które zostało przygotowane z zachowaniem należytej rzetelności oraz staranności przy utrzymaniu zasad metodologicznej poprawności, a także obiektywizmu na podstawie ogólnodostępnych informacji, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych według serwisu BioTrendy.pl w dniu publikacji opracowania. Serwis BioTrendy.pl nie gwarantuje jednakże ich kompletności oraz dokładności, w szczególności, w przypadku, gdyby informacje na podstawie, których wspierano się przy sporządzaniu powyższego opracowania okazały się niekompletne, niedokładne lub nie w pełni odzwierciedlały stan faktyczny. Serwis BioTrendy.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie niniejszego opracowania, ani za szkody poniesione w wyniku tych decyzji. Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz zwartych w nim informacji, czy wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez uprzedniej, pisemnej zgody właścicieli serwisu BioTrendy.pl jest zabronione. Powyższe opracowanie stanowi utwór i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83 z późn. zm.).Protected by Copyscape

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.