BioTrendy - Jak reklamować produkty FMCG?

Jak reklamować produkty FMCG?

Jak reklamować produkty FMCG?

Produktami szybko rotującymi są artykuły codziennego użytku, niezbędne do codziennego użytku. Podstawą jest oczywiście żywność, ale można mówić również o środkach czystości, higienicznych i nawet rozmaitych suplementach diety. Na przestrzeni lat zmieniły się zachowania zakupowe konsumentów, ich potrzeby, preferencje i oczekiwania. Wymagania rosną, co wynika w dużej mierze z ogromnego wyboru. Obecnie produkty szybko zbywalne są powszechnie dostępne. Konkurencja na rynku jest spora i dlatego niezbędne są inwestycje w działania marketingowe. Dla wielu klientów cena nie będzie najważniejsza, liczy się też jakość, renoma, innowacyjność, unikalność i przywiązanie do marki.

PRZED JAKIMI WYZWANIAMI STAJĄ FIRMY DZIAŁAJĄCE W BRANŻY FMCG?

W przypadku firm z branży FMCG bardzo ważne staje się dysponowanie wiedzą dotyczącą zachowań konsumentów, ich potrzeb i preferencji. Istotne jest oczywiście sprecyzowanie grupy docelowej, przygotowanie persony zakupowej dla oferowanych produktów. W celu zdobycia informacji o potencjalnych klientach należy korzystać z rozmaitych narzędzi analitycznych. Dostarczają one różnych danych, w tym geolokalizacyjnych. Kierowanie się intuicyjnością jest mało efektywne w przypadku rynku FMCG, chociażby ze względu na ogromną konkurencję. Ona również powinna zostać dokładnie przeanalizowana, między innymi pod kątem działań i zysków. Trzeba też pamiętać o tym, że w sektorze FMCG problemem jest powtarzalność. Wiele firm oferuje niemalże ten sam produkt, dlatego trzeba zaprezentować go w nieco inny sposób, przekonać konsumenta do zakupu.

Jeśli kampanie reklamowe FMCG mają być skuteczne, to należy dokładnie przyjrzeć się charakterystyce poszczególnych punktów sprzedaży produktów swojej marki. Można zaobserwować, czy rzeczywiście pojawiają się tam osoby zgodne z brandem. Na podstawie danych geolokalizacyjnych można wyodrębnić grupy sklepowe z konkretną grupą docelową, zbadać persony zakupowe, monitorować i analizować zachowania klientów. W przypadku produktów szybko zbywalnych problemem nie jest ich popyt. Kupujących nie brakuje. Niestety konkurencja na rynku jest spora. Jeśli nie zadba się skuteczny marketing FMCG to niestety trudno będzie o wzrost rozpoznawalności marki, zainteresowanie ofertą, zachęcenie do sfinalizowania zakupu. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z wielu narzędzi reklamowych, aby zwiększyć ich efektywność.

JAKIE DZIAŁANIA WYKORZYSTAĆ W MARKETINGU FMCG?

Bardzo ważne dla każdej firmy w branży FMCG jest budowanie brandingu. Trzeba dążyć do tego, aby zwiększyć rozpoznawalność marki. Należy mieć na uwadze misję i wizję przedsiębiorstwa oraz bieżące trendy typu dbałość o środowisko naturalne. Firma mająca na uwadze ekologię jest pozytywnie postrzegana przez społeczeństwo. Można liczyć na zwiększenie lojalności do marki, czyli utrzymanie przy sobie klientów. W działaniach CSR warto wobec tego zadbać o to, aby pokazać, że prowadzony biznes jest odpowiedzialny społecznie. Ma to spory wpływ na decyzję zakupowe grupy docelowej. Kolejną kwestią staje się stworzenie unikalnych propozycji sprzedażowych, aby zachęcić do zakupu. Konsumenci lubią mieć coś oryginalnego, co pozwala im na wyróżnienie się z tłumu. Świetnie sprawdza się personalizacja produktów. Istotne staje się pokazanie, że dany produkt jest w stanie zaspokoić potrzeby konsumenta.

W przypadku pozycjonowania na efekty trzeba długo czekać, dlatego w branży FMCG najlepszym rozwiązaniem stają się płatne reklamy Google Ads. Do dyspozycji jest szereg narzędzi reklamowych i analitycznych. Można określić konkretny budżet i monitorować efekty kampanii. Na początku świetne wyniki uzyska się dzięki reklamie PPC. Warto wykorzystać także media społecznościowe typu Facebook i Instagram. Za ich pomocą możliwe staje się dotarcie do potencjalnych klientów, czyli osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą. Na szczególną uwagę zasługują reklamy w formie video, które za ciekawy sposób przedstawiają produkt, edukują, zachęcają do zakupów w umiejętny sposób. Godna polecenia będzie także reklama tradycyjna, czyli w telewizji. Spoty reklamowe i lokowanie produktu w rozmaitych programach pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zwiększenie świadomości marki. Warto również wykorzystać prasę i billboardy. Zawsze trzeba pamiętać o budowaniu trwałych relacji z klientami, wchodzeniu z nimi w interakcje, zaangażowaniu w dialog. Dobra komunikacja to w obecnych czasach podstawa.

Materiał zewnętrzny – powyższe opracowanie przedstawia wiedzę i poglądy jej autorów według stanu na dzień sporządzenia niniejszego opracowania, które zostało przygotowane z zachowaniem należytej rzetelności oraz staranności przy utrzymaniu zasad metodologicznej poprawności, a także obiektywizmu na podstawie ogólnodostępnych informacji, pozyskanych ze źródeł w dniu publikacji opracowania. Serwis BioTrendy.pl nie gwarantuje jednakże ich kompletności oraz dokładności, w szczególności, w przypadku, gdyby informacje na podstawie, których wspierano się przy sporządzaniu powyższego opracowania okazały się niekompletne, niedokładne lub nie w pełni odzwierciedlały stan faktyczny. Serwis BioTrendy.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie niniejszego opracowania, ani za szkody poniesione w wyniku tych decyzji. Ponadto serwis BioTrendy.pl nie stanowi oraz nie zastępuje porady lekarskiej, a także nie prowadzi działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń zdrowotnych w rozumieniu art. 3 ust 1 ustawy o działalności leczniczej. Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz zwartych w nim informacji, czy wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez uprzedniej, pisemnej zgody właścicieli serwisu BioTrendy.pl jest zabronione. Powyższe opracowanie stanowi utwór i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83 z późn. zm.).

Chronione przez Copyscape Plagiarism Checker - nie kopiuj treści z tej strony

Facebook Twitter

Zobacz również: