BioTrendy - Marketing suplementu diety PL - jak reklamować swój produkt

Marketing suplementu diety – jak reklamować swój produkt?

Marketing suplementu diety – jak reklamować swój produkt?

Działania marketingowe mające na celu wytworzenie świadomości marki wśród klientów są niezbędne, aby firma mogła funkcjonować. Odpowiednio opracowana strategia marketingowa jest szczególnie ważna w przypadku przedsiębiorstw zajmujących się produkcją i sprzedażą własnych suplementów diety. Jest to wyjątkowy sektor, który ze względu na duże możliwości zarobku charakteryzuje się równie dużą konkurencją. W związku z tym rodzi się pytanie, jak powinien wyglądać marketing suplementu diety oraz jakich działań się wystrzegać.

MARKETING SUPLEMENTU DIETY NA MIARĘ XXI W.

Promocja suplementu diety w XXI wieku wbrew pozorom nie powinna ograniczać się jedynie do strefy online, ale łączyć działania w świecie rzeczywistym z aktywnością w internecie. Pierwszą rzeczą, jaką należy wykonać, jest określenie grupy docelowej. Dopiero po ustaleniu potencjalnych odbiorców produktu istnieje możliwość opracowania skutecznej strategii marketingowej. Podejmowanie wcześniejszych działań będzie niczym innym jak przemieszczaniem się we mgle i przepalaniem budżetu. W zaplanowaniu strategii pomoże profesjonalna agencja marketingowa, jak Warszawska Grupa Mediowa.

Przeczytaj więcej na: https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-suplement-diety/


ZBUDUJ SWOJĄ POZYCJĘ W SIECI

Działania należy rozpocząć od zbudowania strony internetowej poświęconej firmie oraz oferowanym produktom. Koniec końców własna strona to wizytówka, która ma pokazać jakość oferowanych usług oraz profesjonalizm przedsiębiorstwa. Oznacza to, że stworzenie strony oraz jej pozycjonowanie (zagwarantowanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania m.in. Google) powinno być pozostawione profesjonalnej agencji reklamowej. Bez dobrze stworzonej strony nie można liczyć na przyzwoity poziom sprzedaży. Zarówno online, jak i stacjonarnie. Mówiąc o obecności w sieci nie wolno zapominać o najważniejszych portalach społecznościowych. Firma musi być obecna na Facebooku, TikToku i Instagramie. Wszędzie tam, gdzie mogą znajdować się potencjalni klienci. Przykładowo w ramach Facebooka posty mogą obejmować profesjonalne poradnictwo o zdrowym żywieniu. Zasadniczo wszystkie działania, które podkreślają wartości ze spożywania produktów są pożądane.


BUDUJ ZAUFANIE DO MARKI

Marketing suplementu diety musi działać na rzecz nie tylko zwiększenia świadomości marki wśród klientów, ale również na rzecz poprawy zaufania. Jednym z elementów takich działań powinny być kampanie reklamowe w serwisach tematycznych oraz eksperckie artykuły sponsorowane. Przede wszystkich chodzi o pokazanie potencjalnym klientom profesjonalizmu. Z tego względu artykuły sponsorowane mogą jedynie pośrednio nawiązywać do oferowanych suplementów diety, a ich trzonem być m.in. ekspercka wiedza na temat odżywiania.


OGROM MOŻLIWOŚCI

Wszystko, co zostało napisane powyżej to wciąż tylko niewielka część działań, które można podjąć w celu wypromowania marki. Należy wyjść z założenia, że po ustaleniu grupy odbiorów, trzeba wykorzystać jak największą liczba kanałów, którymi można do nich dotrzeć. Mogą to być również m.in.:

  • Zajęcia, obozy i targi sponsorowane lub organizowane przez producenta,
  • Program partnerski suplementu diety,
  • Kampanie w Google ADS,
  • Rozwinięcie sprzedaży hurtowej dla firm detalicznych; sklepów online i drogerii.

OGRANICZENIA W PROMOWANIU MARKI

Chociaż rynek suplementów diety charakteryzuje się własną specyfiką, to podstawowe zasady, którymi należy kierować się podczas przygotowywania strategii marketingowej, są takie same lub podobne, jak w przypadku innych kategorii produktów. Niemniej jednak, zanim rozpoczną się konkretne działania należy uświadomić sobie, z jakimi ograniczeniami zmagać się muszą producenci suplementów diety. Jakie działania mogą mieć konsekwencje prawne dla producenta? Każdy przedsiębiorca pragnący zająć się na własną rękę promocją własnego suplementu diety musi zapoznać się zarówno z krajowymi, jak i unijnymi aktami prawnymi. W pierwszym przypadku mowa o przepisach ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, a w drugim o rozporządzeniu 1924/2006 w sprawie świadczeń żywieniowych i zdrowotnych dotyczących żywności. Podejmując jakiekolwiek działania marketingowe, nie tylko reklamując produkt w telewizji, nie można m.in.:

  • Wskazywać właściwości lub zastosowania leczniczego suplementu diety oraz odnosić się do chorób,
  • Używać pojęć bezpośrednio kojarzonych z lekami m.in. „dawkowanie”,
  • Przedstawiać suplementów diety jako zamiennik produktu leczniczego lub przedstawiać suplementów diety w skojarzeniu z produktami leczniczymi,
  • Wykorzystywać wizerunku osób kojarzonych z branżą medyczną.

To tylko niektóre z obostrzeń. Jeśli planujesz więc rozpoczęcie działań promocyjnych swojej marki, przestudiuj dokładnie wszystkie przepisy lub zatrudnij agencję marketingową, która ma w tym obszarze doświadczenie i wiedzę – Warszawska Grupa Mediowa!

Materiał zewnętrzny – powyższe opracowanie przedstawia wiedzę i poglądy jej autorów według stanu na dzień sporządzenia niniejszego opracowania, które zostało przygotowane z zachowaniem należytej rzetelności oraz staranności przy utrzymaniu zasad metodologicznej poprawności, a także obiektywizmu na podstawie ogólnodostępnych informacji, pozyskanych ze źródeł w dniu publikacji opracowania. Serwis BioTrendy.pl nie gwarantuje jednakże ich kompletności oraz dokładności, w szczególności, w przypadku, gdyby informacje na podstawie, których wspierano się przy sporządzaniu powyższego opracowania okazały się niekompletne, niedokładne lub nie w pełni odzwierciedlały stan faktyczny. Serwis BioTrendy.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie niniejszego opracowania, ani za szkody poniesione w wyniku tych decyzji. Ponadto serwis BioTrendy.pl nie stanowi oraz nie zastępuje porady lekarskiej, a także nie prowadzi działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń zdrowotnych w rozumieniu art. 3 ust 1 ustawy o działalności leczniczej. Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz zwartych w nim informacji, czy wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez uprzedniej, pisemnej zgody właścicieli serwisu BioTrendy.pl jest zabronione. Powyższe opracowanie stanowi utwór i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83 z późn. zm.).

Chronione przez Copyscape Plagiarism Checker - nie kopiuj treści z tej strony

Facebook Twitter

Zobacz również:

Jak założyć perukę?